Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Hatay

Valilikler

T.C. İSKENDERUN KAYMAKAMLIĞI
T.C. İSKENDERUN KAYMAKAMLIĞI
T.C. İSKENDERUN KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakamımız Önceki Kaymakamlarımız Kaymakamlık Birimlerimiz İlçe Protokol Listesi İskenderun Nüfusu Mahalle Muhtarları Basın ve Medya Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • İSKENDERUN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Açık Kapı Bilgi Edinme Hakkı Vatandaş Rehberi Kalite Politikamız Misyonumuz Vizyonumuz Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kolluk Gözetim Hizmetleri Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
3
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakamımız
    • Önceki Kaymakamlarımız
    • Kaymakamlık Birimlerimiz
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sivil Toplumla İlişkiler Şefliği
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • İnsan Hakları Danışma ve Başvuru Masası
      • Özel Büro
      • Basın Büro
    • İlçe Protokol Listesi
    • İskenderun Nüfusu
    • Mahalle Muhtarları
    • Basın ve Medya
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı
      • İlçemizin Tarihi
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • İSKENDERUN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Açık Kapı
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Vatandaş Rehberi
    • Kalite Politikamız
    • Misyonumuz
    • Vizyonumuz
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kolluk Gözetim Hizmetleri
    • Toplantı ve Gösteri Yürüyüşleri
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

Hakların Teminatı Sözleşme Değil Kanundur

25.03.2021
Söz konusu can ise 1 bile fazladır. Bu söze itirazı olabilecek tek bir kişinin bile olmayacağına eminim. Ne toplum içinde ne de devletin ilgili birimlerinde, kadın-erkek-çocukyaşlı her insan ve hayvana şiddete karşı adli, idari, sosyal, hukuki ve her tür mücadeleye itirazı olan, olduğunu veya olabileceğini düşünen biri çıkabilir mi?

Şimdi gelelim asıl meseleye... İstanbul Sözleşmesi'nden çıkan Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nde kadına yönelik şiddetle mücadelenin sanki sona erdiği ve felaketlerin başladığı yönünde algı oluşturmaya çalışanlara...

Bir meseleyi tartışırken önce doğru argümanlar ortaya koymak, samimiyetle ve konuyu bütün boyutlarıyla ele almak, itiraz noktalarının ardından alternatifleri ve önerileri de sıralamak gerek. En baştan alalım...

2011 yılında imzalanan İstanbul Sözleşmesi, 2014'te yürürlüğe girmiş ama bu arada 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun, 2012 yılında TBMM'den çıkmış. Yani Türkiye, her devletin yapması gereken; uluslararası sözleşmelerden önce ve ziyade; kendi iç hukuk ve yasalarıyla gereken düzenlemeleri yapmış. İçişleri Bakanlığı'nın hazırladığı ve kadın emniyet mensuplarımızın seslendirdiği harika bir video paylaşımının sonunda söylendiği gibi: "Haklarımızın teminatı sözleşmeler değil kanunlardır!" Yani, siz kendi evinizin içinde öncelikle yapacaklarınızı yapacak ve elbette uygulayacaksınız.
Devam edelim...

Kadına yönelik şiddetle mücadele sadece 6284 sayılı yasayla adli ve idari olarak yapılmıyor. Vicdan sahibi herkes ve her kesimin gizli ya da açık ifade edeceği bir gerçek var ki, o da Başkan Erdoğan'ın kadının toplum ve aile içinde güçlenmesi ve her tür şiddete karşı korunması amacıyla ortaya koyduğu idaredir.

Anayasa'nın 10, 14 ve 90. maddeleri, Medeni Kanun, Türk Ceza Kanunu, CMK ve İş Kanunu'ndaki ilgili maddeler, nüfusu 100 bini geçen belediyelerde sığınma evi açılması yükümlülüğünü getiren 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 14. maddesi, 5726 sayılı Tanık Koruma Kanunu, 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu (aile içi şiddet mağduru kadın eğer 18 yaşından küçük ise aynı adli ve idari işlem yürütülür), jandarmanın ilgili kanunları, 8519 sayılı kadın konukevleri açılması ve işletilmesine dair yönetmelik, adli kolluk yönetmeliği, yakalama-gözaltı ve ifade alma yönetmeliği, elektronik izleme merkezleri ve akıllı telefonlara yüklenen şiddet durumunda kadınların kolluk güçlerini çağırabilecekleri KADES uygulaması, şiddetle mücadele için çıkarılan yasa ve yönetmeliklerden sadece birkaçıdır.

Merhum 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in bir sözü vardı: "Her şey neticesiyle ölçülür." Yani, 2011 yılında imzalanan İstanbul Sözleşmesi ile neler elde edilmiş, neler edilememiş? Öncelikle, 6284 sayılı yasa başta olmak üzere kadına ve insana yönelik şiddetle mücadelede neler yapılacağını tüm boyutlarıyla ele alan yasa ve yönetmeliklerin çıkması ve uygulanmasında farkındalık yaratmış, referans alınmış.

Bu ciddi bir kazanımdır, ama şunu unutmayalım ki, devletler uluslararası anlaşmalara girer de çıkar da. Burada aslolan, iç mevzuatlar ve uygulamalardır. 2011 yılında bu sözleşmeye imza atıldığında gündemde olmayan ya da etkili olmayan ve Türk toplumuna uymayan belli dayatmaların, söz konusu sözleşme referans alınıp, hatta hukuki bir metin olarak sunulup hem etki yaratmaya, hem sonuç almaya hem de toplumda bölünmeye yol açmaya zemin yaratılması kabul edilemezdi, edilmedi de.
Kadına yönelik şiddetle mücadeleyi öne sürerek perde gerisinde başka dayatmalarla toplumu bölmeyi hedefleyenlere ya da oluşturulan algıyla farkında olmadan buna alet olanlara hatırlatmak isterim: Şiddetin her türlüsüne karşı mücadele için pek çok Avrupa ülkesinden bile ileride yasalarımız var.

Bugün şiddet ve cinayetlerin önlenmesinde asıl mesele, aile içindeki ve yaygın eğitimdeki eksiklikler ile yasaların-yönetmeliklerin uygulanmasındaki eksiklikler ya da aksamalardır. Bu konuda samimi olan herkesin yapması gereken de, bu eksiklik ve aksaklıkların giderilmesi ve toplumumuza en uygun hale getirilmesi için yapılacak çalışmalara katkı sunmaktır. Aksi yöndeki hiçbir dayatma kabul edilemez.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Kamu Denetçiliği Kurumu
  • Resmi Gazete
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
  • Açık Kapı
Savaş Mahallesi Şehit Pamir Caddesi No:1 Posta Kodu: 31200 - İskenderun/HATAY
Telefon: (0 326) 614 18 26 - Faks: (0 326) 614 22 42
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız